אתר דוס מיוזיק הוקם במטרה לשתף גם אתכם הגולשים בידיעות במוזיקה החסידית האתר מתעדכן מידי יום .. נשמח אם תשתפו פעולה ותעבירו לנו ידיעות שעד כה לא הגיעו לאוזנינו.

תגובות וידיעות שישלחו יעברו בדיקה ויעלו לפי שיקול המערכת ניתן להעביר אלינו בלחיצה כאן

קבצים גדולים יש להעביר דרך ג'מבו מייל עבור: davidbendavid1@gmail.com

עקב כך שהאינטרנט הוא מקום פרוץ מאוד לגניבת תוכן {מוזיקה} אנו עושים כמיטב יכולתנו להגן על התכנים הנשלחים אלינו.

אם נתקלתם בבעיה או סתם הערה שלחו לנו מייל. בברכה צוות דוס מיוזיק.

מאת: דוד ב.ד
יהודה בן סעדון או כפי שהולך להיקרא האלבום הבא שלו "ריש- לקיש", הוא רבי עקיבא של הדור. בגיל שלושים וחמש החזיק לראשונה גיטרה בחייו, התמכר מיד ומאז ועד בכלל הוא רק מנגן ושר. יהודה כותב ומלחין את כל שיריו, במשך השנים שידר בערוצי קודש שונים ובמרוצת הזמן הפך לשדרן פופולרי במיוחד. "קול החסד", "קול האמת", "רדיו שמח", "רדיו טוב", "אור האמת" ועוד תחנות בהן שידר מידי יום תוכניות אישיות שמשלבות בתוכן דיבורים יקרים וחשובים ומוזיקה טובה. תוכניות מכל הזמנים, הסוגים והסגנונות.
יהודה התבודד שנים, כתב והלחין יותר מ- 60 שירים שעוסקים בעיקר באמונה ואהבה למי שאמר והיה העולם.
דיסק הביכורים הראשון "גיליתי את השם"- יצא לאור בשנת 2003, עשרה שירים מקוריים בנגינתו המופלאה של דני ממן.
לפניי מספר חודשים יצא אלבומו השני שנקרא "בפעם השנייה", גם הוא כקודמו מקורי כולו.
לאחרונה בחסדי ה' כהגדרתו הקים הרכב של נגנים מהטובים בעולם, "ריש לקיש" זה השם הנבחר, עם המתופף האגדי של להקת תיסלם המפורסמת, סמי אברזדל, דני ממן שהוא הנגן המנגן של כל הדורות, קלידן משובח, וגדי פוגטש הכנר המחונן. יהודה כותב ועורך מאמרים, כתבות וראיונות עם זמרים ואנשי רוח משפיעים. בימים אלה נכנס לאולפן ועובד על אלבומו השלישי.

ואוו "ריש לקיש". נשמע מבטיח?!
למען האמת אני ממש מרגיש ריש לקיש של הדור, אף פעם לא הייתי שודד ובטח לא ראש השודדים, מה שקורה בפועל זה שהרבה מאוד חברה צעירים שיש להם מחשבות של עושר וכבוד, מגיעים לשעוריי, מקבלים באהבה ומתחזקים באמונה.

הדיסק העכשווי שלך נקרא "בפעם השנייה", האם זה בגלל שזה דיסק שני או בגלל שאתה מבין רק בפעם השנייה?
מסתבר שאני מבין רק בפעם השלישית, "בפעם השנייה" רציתי לומר שעכשיו זה זה. לקראת סיום העבודה על הדיסק נשברו ממש כמה דברים שמן השמיים אמרו לי המתן. יש בי אין סוף אמונה שדווקא הפעם אצליח לפרוץ והמוזיקה שלי תתגלה בעולם. ישועת ה' כהרף עין.

במה יהיה שונה הדיסק החדש מהקודמים?
בהכל. העיבודים יהיו חדשים ועדכניים, סולם השירה יהיה במקומו, המילים והלחנים שחנן אותי ה' הטוב הם באמת מעין עולם הבא. הנגנים שמלוים את הפרוייקט מחוברים חזק להפקה, אנחנו שרים ומנגנים המון. יש למה לצפות, חוץ מזה שלמדתי כבר מה לא לעשות....

איך קשורה חזרתך בתשובה לישיבת שאגת אריה? ומהו האור שקיבלת שם?
כשהתחלתי רק להתחזק באמונה, עוד בימים הראשונים, היה הסיפור המפורסם עם הרב אריה דרעי. הגעתי כמו עשרות אלפים מעם ישראל שבאו ללוות את הרב. אז עוד לא ידעתי כלום, אפילו שבת בקושי שמרתי. ראיתי שם את חוסר האונים, את חוסר המנהיגות, את אוזלת היד של כולם, בהתחלה רק הסתכלתי מהצד, בימים ההם עוד הייתי מנחה בערוץ הקניות. הרגשתי בחוש שמן השמיים פותחים לי דלת, נכנסתי פנימה, הצטרפתי לגיבורים, תוך מספר ימים הקמנו ערוץ קודש שנקרא "שאגת אריה", התמכרתי ללימוד התורה הקדושה, הרגשתי שאני מקבל הזדמנות שאסור בשום פנים לפספס. נהייתי כמעיין המתגבר, מאנשים פשוטים ומעוטי יכולת למדתי ושמעתי דיבורים שלא שמעתי מימיי. כמה שאגיד ואספר לא אוכל להמחיש את האור הגדול שקיבלתי דווקא שם ליד כלא מעשיהו שברמלה.

באיזו השראה כתבת את האלבום הראשון שלך "גיליתי את ה' "?
בתחילת תהליך החזרה בתשובה שלי, רכשתי גיטרה פשוטה, קניתי גם מחברות שירים ואקורדים, למדתי לנגן לבד. בהתחלה חבריי הקרובים לא רצו לשמוע ורק חייכו מתחת לשפם... כשהתחלתי להתבודד ביערות של צפת ובקברי צדיקים, שם הרגשתי שאת הכל אני מקבל במתנה ממש, מילים ולחנים. את האנרגיות והשמחה לאחר כתיבת שיר אי אפשר לתאר במילים. חיי הפכו ברגע אחד לאדם שכל תכליתו בחיים היא להיות בחיקו של ה' יתברך, לכתוב ולשיר שירים. גיליתי את ה' ממש.

היום אתה אדם שמח?
כן אבל לא רק בגלל שאני מנגן ושר אלא בגלל שזאת מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד.

אתה מופיע? יוצא לכנסים ואירועים?
אני שר המון ומגיע לכל מקום שאליו מזמינים אותי, אירועים כמו שבע ברכות, מלווה מלכה, קבלת שבת, מסיבות ראש חודש ועוד. היום מעניין אותי להיות בפרונט ופחות להנחות כנסים ואירועים גדולים. בשנה האחרונה הופעתי בפניי המון בניי נוער בישיבות, במתנסים, בכלייזמרים ועוד. הרפרטואר המוזיקלי שלי התעצם פלאים, יש הרכב משובח של נגנים שמלווה אותי. אם כל זה אני מרגיש רק בתחילת דרכי.

אם היית עושה דיסק דואטים, עם איזה זמרים היית רוצה לעבוד?
אם אפשר עם כולם. אני מאוד אוהב את מה שעושים המדרגות, יאיר גדסי, משה לוי, אליהו זוהרי, אברהם אבוטבול, יונתן רזיאל, יהודה גלאנץ, גד אלבז, חיים ישראל ועוד רבים וטובים. כולם אהובים כולם חשובים.

איך עובר יום בחייך?
אין יום דומה לחברו. הכי חשוב לי זה להתפלל בבוקר במניין, להיות מקושר תמיד ללימוד והניגון. לאחרונה אני מרבה להיות באולפן, מנגן המון עם חברים. ישתבח שמו השירה והלימוד תמיד הולכים יחד. בשישי ושבת אני מוסר שיעורי תורה בבית הכנסת ובכולל. מגעים המון אנשים ובעיקר חברה צעירים שאותם אני פוגש גם באמצע השבוע. פשוט חי ונושם ומודה לה' יתברך על כל נשימה, דיבור וניגון.

שאלון מהיר.

שאגת אריה - בית חרושת לחוזרים בתשובה.
הרב שלך? – רבי נחמן מברסלב זצ''ל. כל הצדיקים האמיתיים. אני מקבל מכולם.
נשוי? – טרם. קשה זיווגו של אדם כקריעת ים סוף.
חסידות – אני משתייך לחסידות עם ישראל. אני יהודי לכל דבר ועניין. אוהב מאוד את חסידיי ברסלב האמיתיים.
עדה – בן ארץ ישראל. הוריי נולדו במרוקו.
צריבת דיסקים – רבי יהודה מתיר.
דוס מיוזיק – חידוש מרענן וטוב. יישר כוח.
לסיום הבמה שלך, כמה מילים שברצונך לומר.
תודה והקשבה על הראיון, ברצוני לברך את הגולשים היקרים ואת צוות האתר, יהי רצון שה' הטוב ימלא את כל משאלות ליבנו לטובה, לברכה ולהצלחה. אמן!.

הירשמו לקבלת עדכונים באימייל על כל החדש במוזיקה כל יום ובחינם!

2 תגובות
  1. אנונימי כתב,

    תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    נכתב ב: 29 באפריל 2009 בשעה 18:56

     
  2. אנונימי כתב,

    ראיון מבורך

    נכתב ב: 29 באפריל 2009 בשעה 19:06