אתר דוס מיוזיק הוקם במטרה לשתף גם אתכם הגולשים בידיעות במוזיקה החסידית האתר מתעדכן מידי יום .. נשמח אם תשתפו פעולה ותעבירו לנו ידיעות שעד כה לא הגיעו לאוזנינו.

תגובות וידיעות שישלחו יעברו בדיקה ויעלו לפי שיקול המערכת ניתן להעביר אלינו בלחיצה כאן

קבצים גדולים יש להעביר דרך ג'מבו מייל עבור: davidbendavid1@gmail.com

עקב כך שהאינטרנט הוא מקום פרוץ מאוד לגניבת תוכן {מוזיקה} אנו עושים כמיטב יכולתנו להגן על התכנים הנשלחים אלינו.

אם נתקלתם בבעיה או סתם הערה שלחו לנו מייל. בברכה צוות דוס מיוזיק.


הם חברה צעירים, חסידים אשר פרצו בסערה גדולה לתודעת כולנו סך הכול לפני כחצי שנה, מאז הספיקו לצאת עם אלבום בכורה בו מתארחים מיטב השמות במוסיקה החסידית כליפא שמעלצר, אברימי רוט, אהרל'ה סאמט ועוד, להופיע בכל רחבי הארץ ובחו"ל לא מכבר חזרו מלונדון שם הופיעו עם הזמר שלומי גרטנר, "אלקא דמאיר ענני" נהיה להיט בכל תחנות הרדיו ונמצא במקום הראשון ב"מצעד החסידי" של רדיו "קול חי" מספר רב של שבועות, והתקבלו בהתעניינות רבה ופרגון גדול במתרס שכנגד והושמעו ב"גלי צה'ל" והתארחו בתוכנית "לילה חי מאוד" עם אמנון פאר ב"רשת ב" של "קול ישראל" – תזמורת "המנגנים" התזמורת הכי חסידית שיש כיום.

ריאיון מיוחד עם שלום וגשל מנהל ומפיק תזמורת "המנגנים".

1. ברוכים השבים לארץ! לא מכבר הופעתם בדינר היוקרתי והמדובר של חסידות קרלין בלונדון יחד עם שלומי גרטנר, ספר קצת חוויות מהדינר עצמו לפניו ואחריו...
עצם העובדה שאנשים משקיעים בתזמורת הון רב, ומטיסים אותה לחו"ל נותן לך סיפוק אדיר, ונותן לך תחושה שאנחנו בדרך הנכונה, מעבר לכך החוויה של עבודה ראשונה בחו"ל עם החברים בתזמורת, מאחד עוד יותר את הנגנים והופך אותם למשפחה אחת, וכמובן העבודה עם שלומי, חוויה יוצאת מן הכלל, זמר עם קול מדהים, שעוד יגיע רחוק מאוד.

2. בפועל במה מתבטאת עבודתך כמנהל וכמפיק התזמורת?
בתחילת הדרך כמובן הבניה של הרכב הנגנים, והחיבור למעבד מוישי רוט, לאחמ"כ בניית המותג, וכיום העבודה בשטח.

3. בתחילת הדרך צפית הצלחה כזו בתוך זמן כה קצר?
הייתה לנו סייעתא דשמיא גדולה מאוד, ואנו מקווים ומתפללים להצליח עוד יותר, מעבר לכך אנו עושים השתדלות ומאמצים מרובים להרשים את הלקוחות ואת הקהל, בעבודה המקצועית המרובה ומכל הבחינות שאנו משקיעים בתזמורת.

4. צלע מרכזית נוספת בתזמורת הוא המעבד המוסיקאלי והקולי של התזמורת מוישי רוט שכבר עבד עם שוואקי, ליפא ועוד, איך נוצר החיבור בניכם?
אנחנו חברים מגיל 16, כשלא ידענו בכלל שאי פעם נשתף פעולה, כשותפים במוסיקה ובתזמורת, לשמחתי הרבה עצם העובדה שאני ומוישי חברים טובים, עזר לי מאוד לשכנע את מוישי לזנוח מידי פעם את עבודתו העמוסה למאוד באולפנים, ולהשקיע ממרצו ומזמנו בתזמורת, ואין ספק שמי שראה אותנו, או שמע את האלבום שלנו, מרגיש את טביעת האצבעות של מוישי בהרכב.

5. מתחילת הקמפיין הגדול שלכם הדגשתם את היותם של חברי התזמורת כאנ"ש, האם נגנים מהמגזר החרדי המוגדרים כאנ"ש שזה לא סוד שהם לא למדו באופן מקצועי ורשמי נגינה וכו' יכולים להיות חלק מתזמורת מקצועית ?
אני חולק עליך בעובדות שהצבת, הנגנים שלי כולם למדו אצל מורים בשלב כזה או אחר של הקריירה שלהם, מי יותר ומי פחות, נכון שהם לא למדו ב"רימון", או תיאוריה מוסיקלית באוניברסיטה, אבל הכישרון הגדול שלהם מחפה על כך, דוגמא אחת קטנה שתמחיש לך למה אני מתכוון, אין מוסיקאי אחד שאני מכיר [מעבר אולי לפטר ורטהיימר] שמנגן על כעשרה סוגי כלי נשיפה כמו שהנשפן של התזמורת נחמן צוקר מנגן, ולא חובבני,אלא מקצועי ביותר.

6. מה הייחודיות של "המנגנים" על-פני תזמורת אחרות?
בשלוש מילים "חרדים", "מקצועיים", "ומגוונים", וההסבר פשוט, מעצם העובדה שאנחנו נגנים מקצועיים, ותוסיף לכך שאנחנו חרדים, לכן כמובן אנחנו מכירים בע"פ את כל החומרים, מה שגורם כמובן לגיוון הרב שאנחנו יכולים לבצע.

7. האם אתם יכולים להשתוות לתזמורת שכבר עובדת ומופיעה שנים?
אנחנו להבדיל מהתזמורות האחרות כשהן נפתחו, החלטנו שאנחנו לא נצא לשוק, לפני שאנחנו לא נרגיש שהאירוע הראשון שננגן, יהיה באותו הרמה כמו האירוע המאה, ולכן ישבנו ימים ולילות שעות על גבי שעות, בחזרות ובעיבודים, למעלה מארבעה חודשים, כ-60 חזרות עד שלקחנו את האירוע הראשון שלנו, וזה אולי גם מסביר קצת למה הצלחנו מהר יחסית לתזמורת חדשה.

8 איך מקבצים כ"כ הרבה זמרים ומלחינים בעלי שם כדוגמת ליפא שמעלצר, אברימי רוט, אהרל'ה סאמט, מוישי רוטמן ועוד להפקה אחת?
א.סייעתא דשמיא
ב. למוישי ולי יש קשרים עם אמנים בתחום המוסיקה, למוישי מעבודתו באולפנים, ולי משנים עברו שהיה לי קצת יד ורגל בתחום.
9. באלבום הבכורה היו שלושה שירים מקוריים, באלבום השני יינתן יותר ביטוי לחומרים מקוריים שלכם?
אני מקווה מאוד שכן, אנחנו בעניין הזה הולכים על חבל דק, שמצד אחד אנו רוצים להביא למשב רוח מרענן, בדמות חומרים חדשים, ולהיטים מקפיצים, ומצד שני גם להביא את החומרים הידועים שהקהל בטוח מתחבר אליהם, ורוצה אותם, ולכן אנו תמיד משתדלים שגם בחומרים ידועים, להשאיר איזו שהיא טביעת אצבע, בדמות עיבוד מקורי, או "ברייק" חדשני שאנו מוסיפים, ובאמת התזמורת היחידה עד היום שהצליחה לשלב בין שני הדברים בהצלחה גדולה, היא כמובן תזמורת "שלהבת".

7. הבנתי שמאז שחזרתם מלונדון הספקתם להופיע במלון "נירוונה" בים-המלח ובאילת ובעוד מקומות, מי בעצם קהל היעד שלכם?
כפי שאמרתי לך מקודם מעצם העובדה שאנו חרדים, אנו מתאימים כמעט לכל אירוע חרדי, כי אנו מכינים לכל אירוע את החומרים שמתאימים לו.

10. כל מי ששמע אתכם ועליכם וראה אתכם, כיצד ניתן להזמין אתכם לאירוע?
בפלאפון כשר שמספרו 0527672440 .

11. שלום לסיום, מהי המשאלה המוסיקאלית שלך?
שננגן ונקבל פני משיח.

משחק אסוציאציות – שאלון מהיר [שליפות]
"אלקא דמאיר ענני" – סגולה ידועה ומפורסמת.
ליפא – ללא ספק האמן החרדי הגדול בתקופתנו.
חסידות קרלין סטולין – שיטה ודרך, וגם מסגרת, שהיא בית.
מוישי רוט – מוזיקאי ענק, חבר ושותף נאמן.
אתר "דוס-מיוזיק" – אתר שאני מאוד אוהב, ולו מעצם העובדה שהוא לא מפסיק להתחדש ולהתפתח.
שיר שאני אוהב – קשה מאוד, אבל השיר שהכי מרגש אותי "קה אכסוף" הידוע של קרלין.
תומר כהן – חבר טוב, ויחצ"ן גדול.
"המנגנים" – מוישי רוט, נחמן דרייער, יוסי גרינבוים, נחמן צוקר, שימי ויצהנדלר ונחמן פורת.
הערצה – הרבי שלי.
שלום וגשל – יהודי מאמין.

הירשמו לקבלת עדכונים באימייל על כל החדש במוזיקה כל יום ובחינם!

1 Comment
  1. אנונימי כתב,

    ראיתי אותם באיזה הופעה עם הכנר שלהם, בוא'נה הם תותחים. נקודה.

    נכתב ב: 22 ביולי 2008 בשעה 12:11