אתר דוס מיוזיק הוקם במטרה לשתף גם אתכם הגולשים בידיעות במוזיקה החסידית האתר מתעדכן מידי יום .. נשמח אם תשתפו פעולה ותעבירו לנו ידיעות שעד כה לא הגיעו לאוזנינו.

תגובות וידיעות שישלחו יעברו בדיקה ויעלו לפי שיקול המערכת ניתן להעביר אלינו בלחיצה כאן

קבצים גדולים יש להעביר דרך ג'מבו מייל עבור: davidbendavid1@gmail.com

עקב כך שהאינטרנט הוא מקום פרוץ מאוד לגניבת תוכן {מוזיקה} אנו עושים כמיטב יכולתנו להגן על התכנים הנשלחים אלינו.

אם נתקלתם בבעיה או סתם הערה שלחו לנו מייל. בברכה צוות דוס מיוזיק.

מאת: דוד ב.ד
אודי דוידי האיש והכבשים הוא בערך כמו דוד המלך גר במושב מעון כותב שירים ושר בעצמו ובין היתר מוצא את הזמן להיות רועה צאן, הוציא עד היום כשלושה אלבומים "דבר אליו" "חוזר אליך" והאחרון "לכל זמן"
קבלו ספיישל ראיון לפורים .
כתוב בקצרה את סיפור חייך.
נולדתי בתל אביב. אח"כ עברנו לקדומים. למדתי בישיבה התיכונית בנחלים, ותוך כדי הלימודים התחברתי לסניף בני עקיבא בקרית ארבע, שם הכרתי את אשתי. התחתנו בגיל 19.5, כשעוד הייתי בצבא. כבר אז התחלנו לכתוב שירים. דרכי ה' הובילו לכך שעברנו כמה דברים בדרך, שעיכבו את הוצאת המוסיקה באותה תקופה. לפני כשנתיים וחצי עברנו למושב מעון והקמנו שם חוות צאן. כיום אני מגדל עדר כבשים, ביום אני בדיר, ובלילה עוסק במוסיקה- הופעות והקלטות. לא מזמן יצא הדיסק השלישי שלנו 'לכל זמן'.
למה התחברת דווקא לשירה?
ההתחברות היא טבעית. זה לא משהו שאתה בוחר בו, זה משהו שאתה נולד לתוכו. מאז שהייתי ילד נמשכתי למוסיקה בצורה אובססיבית.

מה המיוחד בשירה המחברת בין האדם לקונו?
ראיתי שרבי נתן כותב, בשם רבי נחמן, שגם כשאדם נופל, והוא מאמין שבעז"ה עוד מעט הוא יתקן את אותו הדבר שבו הוא נפל, ה'עוד מעט' הזה כבר מספיק כדי לפתוח לו פתח לחזרה בתשובה. ומתוך כך הוא מתפלל בשמחה ותפילתו מתקבלת. אבל אותו 'עוד מעט' - איך מגיע? ואז עונה רבי נחמן, שהעוד מעט מגיע על ידי התעלות משירה וניגונים... שנזכה...

האם עבודתך כרועה צאן תרמה לך באומנות השירה? פרט.
אני חושב שהדבר הגדול בעבודה עם הצאן זה לראות את החיים בזוית אחרת. זו עבודה מאד רגועה מצד אחד, ומצד שני זו עבודה שאי אפשר לשכוח כל רגע ורגע שפרנסתו של אדם קצובה לו מאת ה'. כל זה לא משאיר לך אפשרות מלבד לדבר עם ה'. מספיק שחיידק אחד נכנס לעדר בתקופה של המלטות, ושנה שלמה של פרנסה הלכה.
חוץ מזה, בהופעות זה נותן לי המון נושאים מעניינים לשתף את הקהל, סיפורים מהדיר ומהחיים, מצחיקים ולעומתם גם סיפורים על התמודדויות ברגעים קשים.

האם ישנה אישיות מסוימת הקשורה לעולם התורה או לעולם השירה שממנה הושפעת?
כיוצר בעולם המוסיקה, יש לך משיכה ליצור דברים מורכבים מבחינה מוסיקלית, כך שהשנים הראשונות שלי נראו כך. כשנחשפתי למוסיקה של ר' שלמה קרליבך, ולאישיות המדהימה שלו, הבנתי שהפשטות זה הכל. ר' שלמה נגע בפשטות עצומה בכל יהודי ויהודי.

כאיש חסידות ברסלב, מהו רבי נחמן בשבילך?
אני מאמין שכשיהודי עולה לשמים, ר' נחמן מושך אותו בפאות, הר' קוק מושך אותו מהציציות, בעל התניא סוחב אותו גבוה גבוה, וכך כל גדולי הצדיקים מסייעים לכל אחד ואחד בעזרת הזכויות שלהם. לכן אני חושב שהחוכמה הגדולה זה להצליח ללמוד את התורות של כולם, כי הכל אמת!!!

האם לכתיבת שירים בכלל, צריך להיות זמן מוגדר, או שהשירה פורצת מאליה בתפקוד היומיומי?
יש הרבה צורות כתיבה. אצלי זה מגיע מעצמו, מתוך החיים היומיומים. שיר יכול לתפוס אותי באמצע עבודה עם הכבשים, בהכנות בערב שבת, כשאני מתעורר באמצע הלילה או בדרך להופעה. בדיסק האחרון התעוררתי מתוך חלום עם הלחן של השיר 'מעבר לזמן'.

האם השירה בשבילך, היא נטו עבודה או דרך חיים?
קשה לי לקרוא למוסיקה עבודה. אני משתדל גם שכל חברי הלהקה לא יראו את זה כעבודה נטו. במוסיקה צריך לצקת כל כך הרבה נשמה, שהנושא של הפרנסה חייב לתפוס חלק שולי בעניין.

איזה שיר מתוך עולם היהדות הכי נוגע בך? מדוע?
נוגעת בי כל מוסיקה שיש בה אמת וטוהר.

איזה מסר הינך רוצה להעביר דרך שיריך?
המסר הכי הכי חשוב שאני מתפלל להעביר דרך הדיסקים וההופעות, הוא להיות תמיד רק בשמחה, כי אדם שהשמחה טבועה בחיים שלו, מצליח להתגבר גם כשקשה.
שאלון מהיר!
אודי דוידי תפילות שהכל יהיה לשם שמיים.
רבי נחמן האבא האמיתי של השמחה והתקווה.
כבשים השקט שאחרי הסערה של ההופעות.
הינדיק הפקות הבית של המוסיקה היהודית.
הדת אין עוד מלבדו.
השיר הכי אהוב שירת הלוויים בבית המקדש. שנזכה...
רועה צאן התבודדות.
דוס מיוזיק מקום חשוב למוסיקה היהודית.
קדומים יישוב מקסים בארץ ישראל.
כמה ילדים מתפלל בגיל 70 לראות חמולה ענקית על שולחן ליל הסדר שלי...

הירשמו לקבלת עדכונים באימייל על כל החדש במוזיקה כל יום ובחינם!